Het ontstaan van de SKA
SKA is ontstaan omdat zoveel mogelijk mensen met de schaatssport in aanraking moeten komen. Door de mildere winters is er steeds minder natuurijs, daardoor raken steeds minder mensen in contact met de schaatssport. De academy is er voor kinderen, volwassenen, scholen en aangepast schaatsen. Het is niet de doelstelling om de allergrootste kampioenen te maken. Het gaat om het plezier maken met elkaar en het ontdekken van de schaatssport.
Kabinetsformatie
Een huisstijl voor een hele brede doelgroep
Met een ontwerp voor social media templates als uitgangspunt kregen we de opdracht om de huidige identiteit te vernieuwen en verrijken, zodat SKA fris een brede doelgroep enthousiasmeert voor de schaatssport.
Maar hoe doe je dat?
Van kleuters tot volwassenen, iedereen moet geënthousiasmeerd worden over de schaatssport. En wie kan dat beter dan de Sven Kramer Academy en haar bestaande leden? Foto’s waar het plezier en enthousiasme voor de schaatssport in uitstraalt vormen de basis. Bij het zien van de foto’s krijg je direct zin om de schaatsen onder te binden en dus..
3, 2, 1…. Start!
We nemen een andere basis; de schaatsbaan. Deze verdelen we in drie elementen. Het rechte stuk, de bocht en de schaatsblokjes. Deze drie elementen vormen verschillende patronen in de huisstijl.

Ook hanteren we de vorm van de ijsbaan als tekst pad. Deze weergave van tekst wordt in de huisstijl gebruikt om korte zinnetjes uit te lichten.De foto’s, teksten en de schaatsbaan vormen worden ondersteund door abstracte ‘ijskristallen’. De ijsachtige vormen accentueren de ijssport.

Een huisstijl zo scherp als een schaats.
We ontwikkelden een stijl waarin het schaatsen, het leren, plezier maken en het enthousiasme terug komen. Met een uitgebreid social media pakket, roll up banners, beachvlaggen en zelf een boardingdoek als gevolg.
Centraal Bureau voor de Statistiek
400
meter aan inspiratie
1
doel
Dynamische posts en story's om mensen te enthousiasmeren en leden te werven.