De grootste vastgoedspecialist in Noord-Nederland

Concepting, interactie-/functioneel design en webdesign. Eenvoud in complexiteit

Een vastgoedbedrijf als Makelaardij Hoekstra dat opdrachten aanneemt in de makelaardij, nieuwbouw, verhuur, bedrijfsmakelaardij, vastgoedbeheer en VvE beheer is complex en divers. Uitgangspunt voor de bouw van de website is om complexiteit logisch te maken en de diversiteit van het bedrijf direct te tonen.

Een gebruiker moet zich er dus bewust van zijn dat vrijwel iedere vastgoedvraag door Makelaardij Hoekstra beantwoord kan worden, maar moet ook direct weten waar deze vraag op de website beantwoord wordt.

Kabinetsformatie

  • Avtar
  • Avtar
  • Avtar
  • Avtar

Mobile first

Alle belangrijke functies in het openingsscherm

Het zal je niet verbazen dat gebruik van een mobiele device (tablet of smartphone) meer en meer gebruikt wordt bij het bezoeken van websites. In 2017 was gemiddeld 52% van de bezoekers van een website een mobiele gebruiker. Dat betekent dus dat we bij het design van een website de focus verleggen van desktop design naar mobiel design.

Het functionele design, het design waarin we aangeven waar welk element staat en hoe deze werkt, is dan ook ontstaan vanuit een mobile first gedachte. Alle elementen zijn eerst voor de mobiele werking bedacht en daarna pas uitgedacht voor de desktop versie van de website.

De belangrijkste functies ‘telefonisch contact, zoeken, projecten, zoekbalk met alle diensten en het menu’ zijn op de homepagina van de mobiel direct zichtbaar en toegankelijk. Waardoor alle belangrijke ingangen op de website direct benaderbaar zijn. Webdesign dat dus enorm gebruiksvriendelijk is op een mobile device.

Alle belangrijke functies in het openingsscherm

Vriendelijk navigeren tot op het kleinste schermpje

SWIPE ‘MSWIPE ‘M
slide

slide

slide

slide

Visuele pagina’s

Foto’s vertellen het verhaal beter dan 1000 woorden

In het webdesign hebben we naast mobile first gefocust op de prachtige projecten/ woningen die de makelaar in beheer heeft. Foto’s van projecten en huizen zijn belangrijker gemaakt dan de tekst. Foto’s zeggen namelijk meer dan 1000 woorden en beeld is essentieel bij de verkoop.

Huizenzoekers zoeken meer en meer naar een type woning, waarbij een thema als ‘modern, aan het water, karakteristiek wonen’ belangrijker word. Middels het designen van dergelijke pagina’s helpen we de klant beter bij de zoektocht. Een klant die ‘stads’ wil wonen ziet dan de ‘landelijk gelegen’ huizen niet meer voorbij komen.

Alle diensten overzichtelijk

De grootste makelaar van het noorden werkt in veel vakgebieden. Met ons design hebben we dit helder ingedeeld.

SWIPE ‘MSWIPE ‘M
slide

slide

slide

slide

slide

slide

slide

foto's vertellen het verhaal beter dan 1000 woorden
foto's vertellen het verhaal beter dan 1000 woorden
Een korte titel over de voortgang van een logodesign en hoe dat in zijn werk gaat.

Als je nog iets extra wilt vertellen over deze stap in het proces dan staat dat hier. Als je nog iets extra wilt vertellen over deze stap in het proces dan stagat dat hier

SWIPE ‘MSWIPE ‘M
slide

slide

slide

Huisstijlgids

Het magazine Wonen in Fryslân heeft een nieuwe jas gekregen en de huisstijl is doorvertaald in allerhande middelen. Dit is allemaal vastgelegd in de huisstijlgids.

SWIPE ‘MSWIPE ‘M
slide

slide

slide

slide

BAM! Resultaten

10

Smartphone functionele designs

97

Creatieve uren

24

Fotografie locaties bezocht

Kan je merk wel een boost gebruiken?