backalle cases

Integraal Zorgakkoord Drenthe

De Drentse Droom

‘In 2040 hebben kwetsbare groepen 10 gezonde levensjaren erbij gekregen. Welzijn en welbevinden is voor iedereen versterkt. Alle inwoners van Drenthe hebben gelijke kansen op passende zorg.’

Kabinetsformatie

  • Avtar
  • Avtar
  • Avtar

De zorg staat onder druk door vergrijzing, kosten en arbeidsmarktkrapte. Het is de ambitie om zorg voor iedereen toegankelijk, goed en betaalbaar te houden. Het landelijke Integraal Zorgakkoord (IZA) is hierop het antwoord. IZA Drenthe heeft thema’s benoemd voor samen werken aan een vitaal Drenthe, waarbij de meest dringende opgaven en afspraken per thema in het regioplan Drenthe staan.

Een krachtige beweging van iedereen in Drenthe

IZA Drenthe moet worden gepositioneerd en geprofileerd als een krachtige beweging van iedereen in Drenthe: van de zorgaanbieders, de politiek, de zorgverzekeraar én de inwoner. YFK Marketing is verantwoordelijk voor de communicatie, NEWR heeft een visuele identiteit gecreëerd en wij als de Staat van Creatie ontwerpen en ontwikkelen de website/ digitaal platform.

Twee fases

De opdracht was om in het verlengde van de zojuist ontwikkelde merkidentiteit een website te ontwerpen en bouwen, waarbij de eerste fase in 6 weken tijd moet zijn opgeleverd. Een website die moet informeren en inspireren. Mooie uitdaging! Fase 1 richt zich op nauw betrokkenen van het regioplan en heeft een informatief karakter (wie zijn we, wat doen we, welke ambities hebben we, wie zijn betrokkenen, etc.). Het resultaat heeft het internet weer een stukje mooier gemaakt.

De tweede fase richt zich op de inwoners en zorgprofessionals van Drenthe (interactief karakter, inhoudelijk zorginitiatieven uitlichten = platform). Blijf ons voor deze ontwikkeling nauw volgen.

Markesteen

NEWR heeft in de communicatie voor IZA Drenthe gekozen voor de Markesteen (een historisch kenmerk dat bij een gebrek aan een natuurlijke begrenzing werd ingezet). Hiermee wordt een nieuwe weg naar vitaliteit gemarkeerd.

Webontwerp

De Markesteen vormt een aanwezige component op de website. Omdat we de balans tussen informeren en inspireren moesten blijven opzoeken hebben we er voor gekozen om functie boven vorm te kiezen en dus is de  vorm van Markesteen een mooie dynamische weergave van content.

Digitaal toegankelijk

Het ontwerp en de bouw van de website is digitaal toegankelijk opgeleverd. Dat betekent dat mensen met een beperking ook toegang hebben tot de informatie die op een website worden gepresenteerd. Daarbij zorgen we er dus voor dat er voldoende contrast is, dat de standaard lettergrootte groot genoeg is, je zonder muis door de website kunt navigeren, foto’s ‘gelezen’ kunnen worden door het gebruik van alt-teksten, de website kan worden gelezen door voorleessoftware, alle links een label bevatten, etc.

Functioneel ontwerp
SWIPE ‘MSWIPE ‘M
slide

slide

slide

Webontwerp
SWIPE ‘MSWIPE ‘M
slide

slide

slide

De Staat van Creatie heeft in recordtijd een prachtige website voor Gezonde Marke gecreëerd. Snel schakelen, duidelijke planning en afspraken. We kijken terug op een zeer prettige samenwerking.


Ina van der Weide, Marketing Consultant YFK Marketing

Ook hulp nodig bij het verwezenlijken van een droom?