Het proces naar een goed product
De basis is het opleveren van een goed product. In het proces daar naar toe werken we niet voor jou, maar werken we samen met jou. Wij zijn specialist op het gebied van gebruiksvriendelijk ontwerp. Jij bent specialist op jouw vakgebied.
Samenwerken doen we niet alleen met jou, maar ook met een groep aan ons gelieerde freelancers en bedrijven. Voor ieder project selecteren wij de best passende groep specialisten. Daarbij blijf je één aanspreekpunt behouden en dus ontzorgen wij jou op alle fronten. En het beste van alles: we leveren ons werk pas aan je op als jij volledig tevreden bent, of je verwachtingen misschien wel overtroffen zijn. Het begint meestal allemaal met..
..een goed bakje koffie
Om kennis te maken en aan te voelen of we bij elkaar passen. In een gesprek in de Tweede Kamer of bij jullie op kantoor achterhalen we of we een klik hebben en graag met elkaar samen willen werken. Is die er? Dan gaan we de diepte in..
Het bedenken, ontwerpen en bouwen van een website
Begrijpen
Wie ben je? Wat is je DNA? Wat is je product of dienst? Hoe werkt je markt? Wie zijn je klanten? Wie zijn je concurrenten? Wat is je onderscheidend vermogen? Wat zijn je doelen?
Veel vragen waarop we een antwoord wensen. Jouw business leren begrijpen. Dat is de basis om een website te realiseren die jouw doelen realiseert. Vragen binnen een drietal onderzoeken:
- Brancheonderzoek. Markt in kaart.
- Klantenonderzoek. Klant is koning.
- Concurrentieonderzoek. Inlichtingen.
Meten
Je huidige website is een waardevolle bron. De basis is de analyse van je website in opbouw, profilering, content en stijl. Op een diepgaander niveau kunnen we onderstaande onderzoeken voor je uitvoeren:
- Usability research. Data is baas.
- Google Analytics. Bureau van de Statistiek.
- Google Search Data. Gezocht.
- SEO-analyse website. Rapport.
- Usability testing. Echte mensen.
Strategie
Alle inzichten uit de begrijp en weet fase leiden tot de formulering van een online strategie. De strategie sluit aan bij de wensen en behoeftes van je (potentiële) klanten. Deze strategie kan ook worden doorgetrokken naar andere online communicatiemiddelen of offline communicatiemiddelen.
Vanuit de online strategie bepalen we welke communicatiedrager welke functie gaat hebben, wat de uitstraling gaat zijn, welke klanten het middel moet bereiken en hoe we de website en andere communicatiekanalen voor jou kunnen laten werken. Waar mogelijk/nodig laten we de offline communicatie ook aansluiten.
Informatie architectuur
Een gevolg van de begrijp en meetfase is een gedegen informatie architectuur. Uit de verkregen informatie destilleren wij de structuur van je website en ontwerpen wij ‘wireframes’, die kun je zien als de bouwtekening van je website. Ga naar het tabje ‘Functioneel ontwerp’ voor meer info.
Customer journey
Jouw bezoekers hebben vaak uiteenlopende doelen. De meest belangrijke van deze doelen (vinden van diverse specifieke informatie of doen van aankoop) zullen we vatten in een customer journey. De bepaling hiervan leidt tot focus bij het inrichten van de wireframes.
‘”Designing without data is just decoration” — Marco Kramer, Imaga
De kunst van het functioneel designen leidt tot een wireframe. Het wireframe is een bouwtekening die weergeeft welke elementen, content en functionaliteiten op welke specifieke plek binnen een template terug gaan komen. De wireframe zorgt voor de vertaling van de strategie om jouw (potentiële) klanten te helpen om hen doelen op jouw website te verwezenlijken.
Het wireframe zorgt voor structuur, duidelijkheid en intuitie. Je klant moet niet meer hoeven denken waar te klikken om haar doel te verwezenlijken. De verschillende customer journeys krijgen ieder de route die past bij de mate van belangrijkheid voor je klanten.
De wireframes worden doorgaans opgemaakt voor de belangrijkste pagina’s op je website (denk aan: homepagina, productdetail pagina, landingspagina). Omdat veel van jouw bezoekers mobiele bezoekers zijn, maken we de wireframes zowel voor desktop als mobiel op.
De gecreëerde wireframes zorgen vervolgens voor een versneld webdesign proces.
Een duidelijke en gebruiksvriendelijke customer journey van jouw bezoekers is gewaarborgd door het ontwerpen van een functioneel design. In de fase van het webdesign dragen we zorg voor de online branding, positionering en de creatie van het goede gevoel bij je bezoekers.
Bij de Staat kun je altijd rekenen op een passende stijl voor jouw bedrijf, markt en (potentiële) klanten. De website wordt uniek, creatief, aantrekkelijk en onderscheidend vormgegeven. Uiteraard zorgen wij er voor dat jouw bezoekers een optimale ervaring hebben op ieder apparaat; brede desktopschermen, laptops, tablets en mobiel. Het webdesign deel omvat dus desktop design als responsive design.
“Een goed ontwerp laat een product tot bloei komen. Een goed ontwerp trekt een klant over de streep en zet hem of haar in actie.” — Tarek Laarif, Minister van Creatie
Het bouwen van de website wordt uitbesteed aan een partij uit onze flexibele schil. Binnen het bouwen van de website zijn het front-end (zichtbare kant van de website) en back-end (de onzichtbare kant, waarin de website beheerd wordt) twee separate werelden, welke door verschillende programmeurs kunnen worden uitgevoerd. Als je zelf een technische partij hebt waarmee je een goede ervaring hebt, staan wij altijd open voor samenwerking.
Het front-enden draagt er zorg voor dat het ‘ontwerp’ gaat leven. Elementen bewegen als je bezoekers met de muis een knop, link, plaatje of video de interactie aangaan.
Je wilt natuurlijk ook dat je gemakkelijk inhoud (tekst, foto’s en video’s) toe kunt voegen aan je website. De programmeur zorgt er voor dat de bewegende plaatjes aan de CMS (back-end) worden gekoppeld, zodat jij zelf baas bent over de content en inrichting van je website.
CMS’en waarmee wij werken zijn zowel gesloten (eigen ontwikkelde systemen) als open applicaties, zoals bijvoorbeeld WordPress, Magento of Umbraco.
Niet de techniek, maar ontwerp, inhoud en beheer zijn voor ons leidend in de bouw van een website. Dat resulteert in pixel perfecte websites, die doen wat ze moeten doen en bovendien ook nog eens heel simpel te beheren zijn. — Marc Bakker, BuroTijs
Je website is live! En nu? Komen die bezoekers vanzelf? Helaas niet! Optimaliseer je website voor Google om gratis bezoekers en misschien wel potentiële klanten aan te trekken!


Ontwerpen begint bij ons met pen en papier. Zo kunnen we snel schakelen en laten we onze creativiteit niet beperken door de limieten van de computer.

