backalle blogberichten
Blog

Bestellen bij Vistaprint

Avtar
Geschreven door
Tarek Laarif
Minister van Creatie

It’s amazing Mike!

Een tijdje geleden mocht ik voor een klant van ons een visitekaartje ontwerpen. En omdat zij heel graag een gouden randje erop wilde (ze is goudsmid van beroep, dus zeer toepasselijk) mochten we een drukker zoeken die dit doet. Zij kwam zelf met de optie Vistaprint. Vistaprint doet inderdaad een gouden randje met een soort van foliedruk en voor een bijzonder lage prijs in vergelijking tot andere drukkers. De weg ernaar toe is alleen op zijn zachtst gezegd hobbelig. Eigenlijk is het een weg met 15 afritten, 8 omleidingen en een spookrijder. Het valt namelijk niet mee om daar te bestellen. Ze doen zo hun best om je meer te verkopen dat je door de bomen het bos niet meer ziet en geneigd bent om heel snel te stoppen met je aankoopproces. Als ik niet persé hier moest bestellen zou ik het zeker niet doen.

Tellsell

Vanaf het moment dat je start aan je aankoopproces heb je het gevoel dat de tekschrijver óf ingevlogen is uit Wit Rusland óf bij Tellsell gewerkt heeft. Veel zaken zijn statistisch bewezen zoals deze. 75% van de klanten onthoudt het beter als je een afwerking neemt.

Image

Ok, een afwerking is niets mis mee en erg netjes.

We gaan beginnen

Eindelijk. Ik heb mijn fantastische ontwerp gekozen en wil starten. Allereerst ploft er een popup in mijn beeld, net nu ik de bestelfunnel in wil duiken. Daar zat ik nu net niet op te wachten. Maar we houden goede moed. We gaan door.

Image

Hé een houder voor mijn nieuwe visitekaartjes. Nou, dat is best attent. Al bewaar ik ze in mijn portemonnee. In mijn veronderstelling had ik ze allemaal al in mijn mandje. Er staat namelijk al 1 ingevuld. Gelukkig als je goed kijkt moet je het vinkje aanvinken. Je moet hier wel echt even scherp zijn, anders loopt je reis hier al mis.

Image

Vol goede moed gaan we naar de volgende stap. Extra’s. Leuk. Denk ik nu nog. Maar ik begin te twijfelen. Al scrollende naar beneden wordt mij van alles aangeboden waar ik ook mijn logo op kan zetten. Pennen, stempels, kalenders, petten, mokken, honden t-shirts, oude mensen en ga zo maar door. Een belachelijke hoeveelheid met shit wordt me nu aangeboden. Als niet wetende 50+er zou mij dit weer 5 minuten extra kosten om de uitgang te vinden. Of de computer uit te zetten. Na lang zwoegen heb ik de ‘volgende’ knop gevonden. Dat zal wel naar de volgende stap zijn. Afrekenen!

Image

Niet is minder waar

Ik wilde nu zo graag mijn kaartjes afrekenen. Ben op een punt belandt dat ik het niet meer leuk vind. Als ik op vakantie was zou ik nu Alberto Stegeman bellen om mijn vakantie te redden.

Image
Er is zelfs een stap 2.2!! De bastards.

Fuck. Stap 2.2. Hier moet ik me door abonnementen heen slaan. En ineens een website! Ik hoefde alleen maar kaartjes. Hier kan ik maandelijks betalen zodat ik ook Facebookmarketing en nieuwsbrief kan versturen via Vistaprint. Hoef ik ook niet.

De ‘volgende’ knop wordt steeds een kleiner knopje. Waar hij eerst ook nog bovenaan stond, staat hij nu alleen linksonderin. Goed zoeken tussen alle vormen van GRATIS GRATIS GRATIS in kapitalen.

Image
Hierna kom je daadwerkelijk bij de kassa. Een reis om nooit te vergeten. Ongelooflijk hoe geïrriteerd je kunt raken bij 1 enkele bestelling. Ik begrijp dat het bedoelt is als up-selling en cross-selling en weet ik veel wat voor belangrijke termen er nog meer zijn, maar ik denk dat het de gemiddelde bezoeker irriteert, afschrikt en wegjaagt. Mij in ieder geval wel.Vistaprint: De reincarnatie van Tell-Sell