Logo en huisstijl formulier

De vragenlijst is bedoeld om informatie te verzamelen en om een goede indruk te krijgen van de richting.

Probeer zo nauwkeurig en gedetailleerd mogelijk antwoord te geven op de vragen. De antwoorden kunnen ons geweldig helpen om de organisatie waar het om gaat te begrijpen en zo een fantastisch eindresultaat neer te zetten.

Vragen gaan over de organisatie, de markt waarin wordt gewerkt, de doelgroep maar natuurlijk ook gewoon over smaak en voorkeur. De vragenlijst moet ons helpen een duidelijk doel te formuleren wat bereikt moet worden met een nieuw logo en een brand identiteit.

Logo en huisstijl

"*" geeft vereiste velden aan

Wat is de aanleiding voor een nieuw logo en/of restyle van het logo?
Hoe moet de organisatie in het logo genoemd worden? (denk aan hoofdletters, afkortingen, etcetera)
Is er een slogan, pay-off of tagline? Zo ja, welke? Moet deze bewaard blijven of mag er nagedacht worden over een aangepaste versie? Moet deze slogan in het logo verwerkt worden?
Wat doet de organisatie? Noem de belangrijkste dingen waarin je je onderscheid van anderen. Wat zijn de de sterke kanten van de organisatie? Wat zijn de minder sterke kanten?
Wie is je doelgroep? Beschrijf je target-groep zo nauwkeurig mogelijk. Probeer ook te bedenken wat leeftijd, geslacht, sociale status, inkomen, etcetera voor rol spelen hierin.
Noem eens drie tot vijf logotypes die je erg aanspreken. Het heeft de voorkeur dat deze logo’s ook enigszins de markt waarin ook jij opereert representeren. Probeer onder woorden te brengen wat je mooi vindt aan deze logo’s en waarom. Noem ook wat je minder aanspreekt aan deze logo’s. Deze kun je in de bijlage meesturen.
Noem drie tot vijf logo’s die je echt niet mooi vindt. Probeer dit in details uit te leggen. Wat is de reden dat deze logo’s niet aanspreken? Deze mag je meesturen in de bijlage.
Welke kleuren moet jij aan denken als het gaat om het nieuwe logo? Wat voor andere richting heb je in gedachten? Heb je al bepaalde iconen of beeldmerken in gedachten?
Probeer de ‘mood’ of ‘het gevoel’ van het gewenste logo te beschrijven. Wat moet het bij je oproepen? Wat is de impressie die je op je doelgroep wilt achterlaten?
Anders:
Als er nog zaken of wensen zijn die je hierboven niet kwijt kon, kun je die hieronder noemen.
Voorbeelden wat je mooi vindt? Voeg de bestanden mee.
Sleep bestanden hierheen of

Max. bestandsgrootte: 1 GB.

    Visuele positionering

    Logo en huisstijl formulier