Hosting met de beste klantenservice van het land

Online scoren doe je met Sohosted

Begonnen als zolderkamerbedrijf, uitgegroeid tot een landelijk bekende spelers met 100.000 tevreden klanten. Een hostingclub waarbij hun klantenservice als paradepaardje dient. Wij bedachten een haakje waarop deze sportieve nerds nog jaren vooruit kunnen. Update: Sohosted is in 2022 opgegaan in moederbedrijf YourHosting.

Kabinetsformatie

  • Avtar
  • Avtar
  • Avtar

Een online voltreffer

Sinds jaar en dag zijn wij zelf al klant bij SoHosted. Al onze websites draaien op de servers van deze jongens. Sohosted is een club passievolle ‘nerds’ die wil uitblinken met hun uitmuntende klantenservice. Veel hostingpartijen werken met tickets. Dat betekent dat je als klant een ticket aanmaakt en de helpdesk deze oppakt wanneer ze er tijd voor hebben. Bij SoHosted is dat anders. Ze zijn telefonisch goed bereikbaar, hebben een chat en een 24 uurs storingsdienst. Ze doen altijd een stapje extra om de klant verder te helpen.

Ze kwamen bij ons met de vraag voor een volledige vernieuwde uitstraling zowel offline als online. SoHosted moet bekend staan als dé partij waar je mee gaat samenwerken als je jouw bedrijf online succesvol wilt maken. Als je nou een bloemenzaak hebt of een advocatenkantoor, zij zijn er voor je om je online te laten scoren.

Sport en scoren als metafoor

Samen met het marketingteam van Sohosted gingen we aan de slag om het bedrijf opnieuw op de kaart te zetten. We kozen voor een metafoor waarbij het team en scoren centraal staat. Het logo van Sohosted kreeg een doelwit en staat tevens voor het diverse dienstenaanbod wat SoHosted te bieden heeft. De huisstijl is voorzien van veel kleur, ook om op te vallen in de verder zo grijze hostingwereld. De mensen bij SoHosted zijn oprecht een team en hebben een gezamenlijk doel voor ogen: het verder helpen van hun klanten.  De focus op de klant staat centraal. Focus is de rode draad in dit verhaal.

Huisstijl
SWIPE ‘MSWIPE ‘M
slide

slide

slide

Een kleurrijke online presentatie

Samen met het marketingteam van Sohosted gingen we aan de slag om het bedrijf opnieuw op de kaart te zetten. We kozen voor een metafoor waarbij het team en scoren centraal staat. Het logo van Sohosted kreeg een doelwit en staat tevens voor het diverse dienstenaanbod wat SoHosted te bieden heeft. De huisstijl is voorzien van veel kleur, ook om op te vallen in de verder zo grijze hostingwereld. De mensen bij SoHosted zijn oprecht een team en hebben een gezamenlijk doel voor ogen: het verder helpen van hun klanten.  De focus op de klant staat centraal. Focus is de rode draad in dit verhaal.

Webdesign
SWIPE ‘MSWIPE ‘M
slide

slide

slide

slide

slide

slide

Ik werk nu zo’n 15 jaar samen met De Staat van Creatie vanuit meerdere rollen en organisaties en ze zijn mijn vaste designpartner. Wat ik fijn vind is dat ze onwijs creatief zijn. Dat betekent dat elke opdracht die ik bij ze neerleg uniek is qua resultaat. Dat komt omdat ze out of the box denken en vanuit diverse invalshoeken kijken naar een vraagstuk. Ze gaan verder dan het standaard ontwerpburo, stellen de juiste vragen en zijn in staat om zowel MKB’ers als corporates te bedienen. Het is fijn samenwerken met De Staat omdat er snel en persoonlijk contact is. Ze zijn professioneel, maar hebben ook een flinke dosis humor (wat het werken extra leuk maakt). Als ik De Staat vergelijk met de kwaliteit van de grotere (duurdere) agencies, dan doen ze daar zeker niet voor onder, terwijl hun prijs een stuk aantrekkelijker is. Je krijgt dus relatief veel waarde voor hetgeen je afneemt. Ik blijf graag nog 15 jaar met ze samenwerken 🙂


Avtar

Hindrik Rypkema - Marketingdirecteur SoHosted