Geoliede samenwerking tussen grafisch ontwerper, internetbureau, online marketeer, webdesigner en klant
In opdracht van Netsupport mochten we een nieuwe huisstijl en website ontwerpen voor Medilex Onderwijs. Medilex Onderwijs is een gepassioneerde onderneming in het scholen van leerkrachten in het primair-, voortgezet-, middelbaar- en hoger onderwijs. Middels een persoonlijke aanpak en een breed scala aan kwalitatieve cursussen en congressen stelt Medilex Onderwijs zichzelf ten doen om alles in het werk te stellen om de leerkrachten in Nederland zichzelf te laten ontplooien.
Kabinetsformatie
In de zomer van 2017 constateerde directeur Kevin Blommert dat de verouderde huisstijl en website onvoldoende aansloten bij de kwaliteit van de cursussen en congressen. Aan de Staat de opdracht om dit aan te laten sluiten en er zorg voor te dragen dat user experience op de website wordt verhoogd.
Met 30% meer bezoekers en 60% minder klikken is het bereik groter geworden en de gebruiksvriendelijkheid enorm verhoogd. Bezoekers hoeven aanzienlijk minder te klikken om alle informatie te vinden en zich in te schrijven voor een cursus of congres. Win-win voor Medilex Onderwijs en de docent dus!
Nieuwe huisstijl
Anouk heeft de letter M als beeldmerk genomen. In de verbindende V in de letter M is een vouw toegepast. De symboliek hierachter is dat cursussen en congressen van Medilex Onderwijs je vormen. Tegelijkertijd ontstaat het ‘check/afvink’ teken, hetgeen symbool staat voor weer een stap in de ontwikkeling van de leerkracht.

Oud logo Medilex Onderwijs
Nieuwe logo Medilex Onderwijs

Data driven design
Alvorens blind te starten met een functioneel design/ wireframe of zelfs direct met het website design te starten, is het vele malen effectiever om eerst de bestaande website te anlyseren. Google Analytics is namelijk een bron van data, welke je in kunt zetten om je nieuwe website qua user flow optimaal in te zetten.
Marco (CRO optimalist) van Imaga hebben we ingezet om een expert review en user testing in te zetten. Marco wist te achterhalen op welke pagina’s er bezoekers werden verloren, welke informatie belangrijk wordt gevonden, wat de frustraties waren, waar de onduidelijkheden lagen, etc. Dat heeft gemaakt dat we bijvoorbeeld de cursusdetailpagina in één pagina hebben gegoten met ‘een submenu’ aan de linkerkant (voorheen had ieder tabje in submenu een aparte pagina, zodat je nooit alle informatie in één oogopslag zag).
Aan de hand van alle data die Marco heeft ingewonnen hebben we een functioneel design/ wireframe gemaakt, waarin de gehele user flow van A-Z werd geoptimaliseerd.
Centraal Bureau voor de Statistiek
105%
Meer aanvragen voor congressen
182%
Stijging mobiele aanvragen