Hoe overtuig je docenten om meer bijscholing te nemen?

Geoliede samenwerking tussen grafisch ontwerper, internetbureau, online marketeer, webdesigner en klant

In opdracht van Netsupport mochten we een nieuwe huisstijl en website ontwerpen voor Medilex Onderwijs. Medilex Onderwijs is een gepassioneerde onderneming in het scholen van leerkrachten in het primair-, voortgezet-, middelbaar- en hoger onderwijs. Middels een persoonlijke aanpak en een breed scala aan kwalitatieve cursussen en congressen stelt Medilex Onderwijs zichzelf ten doen om alles in het werk te stellen om de leerkrachten in Nederland zichzelf te laten ontplooien.

Kabinetsformatie

  • Avtar
  • Avtar
  • Avtar
  • Avtar

In de zomer van 2017 constateerde directeur Kevin Blommert dat de verouderde huisstijl en website onvoldoende aansloten bij de kwaliteit van de cursussen en congressen. Aan de Staat de opdracht om dit aan te laten sluiten en er zorg voor te dragen dat user experience op de website wordt verhoogd.

Met 30% meer bezoekers en 60% minder klikken is het bereik groter geworden en de gebruiksvriendelijkheid enorm verhoogd. Bezoekers hoeven aanzienlijk minder te klikken om alle informatie te vinden en zich in te schrijven voor een cursus of congres. Win-win voor Medilex Onderwijs en de docent dus!

Nieuwe huisstijl

Anouk heeft de letter M als beeldmerk genomen. In de verbindende V in de letter M is een vouw toegepast. De symboliek hierachter is dat cursussen en congressen van Medilex Onderwijs je vormen. Tegelijkertijd ontstaat het ‘check/afvink’ teken, hetgeen symbool staat voor weer een stap in de ontwikkeling van de leerkracht.

Image

Oud logo Medilex Onderwijs

Nieuwe logo Medilex Onderwijs

Image

Data driven design

Alvorens blind te starten met een functioneel design/ wireframe of zelfs direct met het website design te starten, is het vele malen effectiever om eerst de bestaande website te anlyseren. Google Analytics is namelijk een bron van data, welke je in kunt zetten om je nieuwe website qua user flow optimaal in te zetten.

Marco (CRO optimalist) van Imaga hebben we ingezet om een expert review en user testing in te zetten. Marco wist te achterhalen op welke pagina’s er bezoekers werden verloren, welke informatie belangrijk wordt gevonden, wat de frustraties waren, waar de onduidelijkheden lagen, etc. Dat heeft gemaakt dat we bijvoorbeeld de cursusdetailpagina in één pagina hebben gegoten met ‘een submenu’ aan de linkerkant (voorheen had ieder tabje in submenu een aparte pagina, zodat je nooit alle informatie in één oogopslag zag).

Aan de hand van alle data die Marco heeft ingewonnen hebben we een functioneel design/ wireframe gemaakt, waarin de gehele user flow van A-Z werd geoptimaliseerd.

SWIPE ‘MSWIPE ‘M
slide

slide

slide

slide

slide

slide

Samen met de mannen van Staat van Creatie hebben we een prachtige website voor Medilex Onderwijs gerealiseerd. Startpunt van het design was een grondige analyse van het gebruik van de bestaande site. Hiermee hebben we de doelen bepaald voor het nieuwe ontwerp. Tarek en Jetze hebben er een strakke invulling aan gegeven. Bij de bouw bleef het designteam betrokken: ze hielden een vinger aan de pols en bewaakten het design tijdens de realisatie. Daarbij waren er geen heilige huisjes: na een analyse van het gebruikersgedrag op de nieuwe website hebben we vlot en in goed overleg een flink aantal verbeteringen en aanvullingen gerealiseerd.


Avtar

Casper Höyng, marketeer

30% meer bezoekers en 60% minder kliks
30% meer bezoekers en 60% minder kliks

Centraal Bureau voor de Statistiek

105%

Meer aanvragen voor congressen

182%

Stijging mobiele aanvragen

Wil je meer conversie op je website?