Digitaal kennismakingsgesprek

Natuurlijk verloop gesprek op de homepagina

Freez.it realiseert zich dat in ieder kennismakingsgesprek in meer of mindere mate dezelfde gesprekselementen terugkeren. Een website wordt doorgaans beschouwd als een visitekaartje van het bedrijf met als doel informeren, verkopen, service verlening of branding. Maar veel minder vaak wordt het beschouwd als een kennismaking. Dat ziet Freez.it anders.

Kabinetsformatie

  • Avtar
  • Avtar
  • Avtar
SWIPE ‘MSWIPE ‘M
slide

slide

slide

Freez.it begrijpt dat het niet ieder bedrijf in Nederland kan helpen met de IT dienstverlening, zoals jouw bedrijf ook niet iedereen kan helpen. Freez.it begrijpt ook dat niet iedere klant op een relatie level bij je past. Ook qua IT problematiek is Freez.it niet voor ieder bedrijf de juiste match. Dat is één van de aanleidingen voor een bedrijf om een doelgroep te formuleren. Vervolgens wil je ook dat jouw geformuleerde doelgroep inziet dat jullie een match zijn en bedrijven die buiten de doelgroep vallen geen match zijn. 

En daarom heeft Freez.it samen met ons haar homepagina ingericht als kennismakingsgesprek. Samen met Wouter Joritsma hebben we gezorgd voor een logische procesflow (gespreksflow), maar hebben we ook enorm rekening gehouden met de scanbaarheid van de pagina. Niet ieder item is namelijk voor iedere klant relevant. 

DNA, visie, specialisatie, service en doelgroep in twee zinnen

“Een betrouwbare en nuchtere partner [DNA] in ICT [specialisatie], Freez.it ondersteunt en ontzorgt [service] MKB Noord-Nederland [doelgroep] op ICT-gebied.” Een duidelijke aftrap en direct een goede filter. Ben je onderdeel van een grootzakelijk bedrijf? Geen match! Ben je MKB’er in Noord-Nederland en wil je een nuchtere specialistische partner? Doorlezen! 

Vervolgens worden een aantal zorgvuldig uitgekozen partners/ klanten getoond uit diverse branches, waarna we de ‘diepte’ ingaan qua ICT problematiek. Een goede mix van basis ICT problemen en actuele problematiek als ‘ransomware’ en ‘AVG’. Probleem en oplossing zijn hier aan elkaar gekoppeld. Bovendien weet je dat freez.it eigenlijk al je ICT uitdagingen op kan lossen. 

Na het aankaarten van de problematiek wordt de filosofie van freez.it kort uit de doeken gedaan. Mocht je meer willen weten dan kun je het hele verhaal lezen door op de knop te drukken. Kern is: Freez.it moet beschouwd worden als de externe ICT afdeling. En daar bovenop zijn er een aantal dingen die zij anders doen. Zo zijn ze wars van langlopende contracten en ben je nooit een nummer. Vanuit daar worden potentiële ‘veelvoorkomende’ en gehoorde bezwaren opgesomd met de visie van Freez.it op deze bezwaren. Als klant kun jij bepalen of die visie bij jouw visie past. 

Voel jij je nog steeds goed bij Freez.it dan kun je onderaan de pagina direct een gratis scan aanvragen van jouw ICT behoeften. Twijfel je? Dan kun je aangehaakt blijven door je op de nieuwsbrief te abonneren. Ben je afgehaakt? Dan komt dat misschien wel omdat jouw bedrijf geen match is met waar Freez.it voor staat en dat is dan heel erg prima.

Eindresultaat

Een website als digitale tool om de klanten te filteren die bij je passen en waar jij als bedrijf van meerwaarde voor kunt zijn. 

Een online ervaring voor jouw merk?