Drenthe College gaat voor
Brutaal en Bold!

De nieuwe website van het Drenthe College
gepost op door Tarek Laarif | Minister van Creatie

Sinds begin oktober kan Drenthe College pronken met een gloednieuwe website. Uniek, informerend, conversiegericht, doelgroepgericht, maar boven alles: heel erg bold! 

Bold?

Drenthe College sprak voorafgaand de wens uit om goed de aansluiting te willen vinden bij de diverse doelgroepen. Op de eerste plaats haar studenten (8000 maar liefst) en leerlingen die zich gaan oriënteren op MBO school en MBO opleiding. Daarnaast zijn medewerkers, bedrijven en natuurlijk de ouders ook belangrijke doelgroepen. Daar kwam uit dat de stijl gedurfd, jong en brutaal mocht zijn.

Drenthe College heeft 14 vestigingen, 140+ opleidingen en 8000 studenten. Ook qua opleidingen heeft Drenthe College een gevarieerd aanbod met BOL-, BBL, Entree-, inburgering- en Havo/ VWO onderwijs. De nieuwe website dient dit aanbod gestructureerd te presenteren waarbij studenten natuurlijk direct enthousiast worden.

Gebalanceerde samenwerking!

In opdracht van ZAGA mocht de Staat samen met Peter van Mersbergen (PVM) de vormgeving van de website doen. Daarbij werd een gebalanceerde samenwerking opgezet tussen de marketingafdeling van het Drenthe College, ZAGA Online Marketing, de Staat van Creatie , PVM en Mediavisie. 

Samen met PVM vormgeven zorgde voor een mooie wisselwerking. Beide vormgevers hebben additionele kwaliteiten die het uiteindelijke niveau van het webdesign beter hebben gemaakt. Wat de Staat betreft een voortreffelijke samenwerking. 

Het webdesign

In het ontwerp zijn de randjes opgezocht van wat er mogelijk is binnen de kaders van je scherm. Na veelvuldig onderzoek is er gekozen om in een stijl te werken die het beste kan worden omschreven als Brutaal en Bold. Grote koppen, veel video, Instagram-achtige communicatie en korte gifjes in Boomerangstijl zorgen voor een unieke eigen identiteit.

 

User testing

Wekelijks kwam het team bij elkaar om onderling afspraken te maken, maar bovenal ook om de webdesigns uitvoerig te testen bij de doelgroep: de studenten en de medewerkers.  In de kantine’s mochten zij vrijuit aangeven wat in he beleving wel niet aansprekend was en of de structuur van de website voldoende duidelijk was. Dit heeft tot enorm veel inzichten geleid. Studenten én werknemers zijn in de loop van het proces onderdeel geworden van de creatie. 

Optimaliseren

De komende maanden worden unieke features uitgerold. Zoals het compleet personaliseren van de website, waarbij de website zich aanpast aan de behoeftes van de bezoeker door middel van liquid content. Blijf dus ook de komende maanden de ontwikkeling van drenthecollege.nl nauwkeurig volgen!