Propaganda

Blog & nieuws

Supporter van naastenliefde

Fair Saturday is het website portaal ter ondersteuning van de viering van Fair Saturday (eerlijke zaterdag). Leeuwarden neemt op deze dag (zaterdag 30 november), als eerste stad van Nederland, deel aan een internationaal netwerk dat wereldwijd een sociale impact nastreeft door middel van kunst en cultuur. Lees meer “Supporter van naastenliefde”

Drenthe College gaat voor
Brutaal en Bold!

Sinds begin oktober kan Drenthe College pronken met een gloednieuwe website. Uniek, informerend, conversiegericht, doelgroepgericht, maar boven alles: heel erg bold! 

Bold?

Drenthe College sprak voorafgaand de wens uit om goed de aansluiting te willen vinden bij de diverse doelgroepen. Op de eerste plaats haar studenten (8000 maar liefst) en leerlingen die zich gaan oriënteren op MBO school en MBO opleiding. Daarnaast zijn medewerkers, bedrijven en natuurlijk de ouders ook belangrijke doelgroepen. Daar kwam uit dat de stijl gedurfd, jong en brutaal mocht zijn. Lees meer “Drenthe College gaat voor
Brutaal en Bold!”

Stagiair vormgeving gezocht

Per januari/februari 2020 heeft de Staat van Creatie een vrije zetel voor een stagiair. Ieder halfjaar begeleiden wij een student in zijn/haar vormgevingsontwikkeling. Per januari/februari is er één plekje beschikbaar en als jij creatief bent, goed overweg kunt met de Adobe programma’s en bovenal jouw, onze en de klant haar verwachtingen wilt overtreffen, dan zouden we heel blij zijn als jij je motivatie met portfolio met ons deelt! Lees meer “Stagiair vormgeving gezocht”

Nooit. Meer. Pitchen.

Niemand weet waarom, maar in de creatieve wereld worden soms meerdere partijen gevraagd om een creatief voorstel inclusief plan uit te brengen voor een nieuwe klus. Meestal onbetaald en met redelijk weinig informatie. Eigenlijk een vreemde constructie als je het zo bekijkt want laat je verschillende schilders ook allemaal een proefstukje maken op je muur?

Lees meer “Nooit. Meer. Pitchen.”

Een website ontwerp voor
vermogende 60-plussers

Harry Mens ontvangt hem regelmatig om het financiële nieuws door te nemen in Business Class; Etienne Platte van Antaurus. Etienne is mede-eigenaar en weet met zijn competente team al 12 jaar lang een bovengemiddeld rendement met een benedengemiddeld risico te bewerkstelligen.

In nauwe samenwerking met Cinnamon & Imaga mochten wij Etienne en zijn team helpen om een website te ontwerpen die perfect aansluit bij zijn doelgroep, grotendeels voor 60-plussers met vermogen. Lees meer “Een website ontwerp voor
vermogende 60-plussers”

Corporate magazine design

Voor Makelaardij Hoekstra hebben we al verschillende middelen mogen ontwerpen zoals haar website en de ‘Hoekstra Ontzorgt’ campagne, maar denk ook aan ‘groen-witte’ presentaties op het hoekpand bij het spoor bij de Schrans. Langzaamerhand moderniseren we de huisstijl van Makelaardij Hoekstra. 

Het magazine ‘Wonen in Fryslân’ werd nog in de oude stijl vormgegeven, gedrukt, en verspreid. Dat is voor de Staat een mooie kans om met haar talent voor drukwerk naar buiten te treden.

Je hebt ‘m waarschijnlijk wel eens voorbij zien komen. Lees meer “Corporate magazine design”

Webdesign:
UX design, UI design & IA

“Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black.” – Henri Ford

Henri Ford richtte zijn familieuto op de grote menigte. Een betaalbare (zwart was de snelst drogende verf) kwaliteitsauto die simpel was in design. De filosofie van Ford en andere autobouwers is inmiddels behoorlijk gewijzigd. 

Zoals de automarkt zich ontwikkelt, zo ontwikkelt de markt van het webdesign zich ook. Aangewakkerd door de technische ontwikkelingen en nieuwe wensen van gebruikers is er sinds het online gaan van de 1e website, 28 jaar geleden, ook in de creatie van websites veel veranderd. Van puur een tekstuele website, naar grafische hoogstandjes en ingewikkelde koppelingen. Lees meer “Webdesign:
UX design, UI design & IA”

Data driven design

Veel bedrijven maken gebruik van Google Analytics om hun websitebezoek te monitoren. Je kunt hier tonnen bruikbare informatie uit halen. Je kan zien hoe je bezoekers zich gedragen. Bijvoorbeeld hoeveel tijd ze spenderen op de website, welke pagina’s ze het meest bezoeken, maar ook op welke pagina ze waren toen ze de website besloten te verlaten. Zelfs hoe verschillende soorten gebruikers van je website een aankoop doen (denk dan aan mobiel vs. desktop, nieuwe bezoeker vs. terugkerende bezoekers, bezoekers die via Google kwamen, etc etc). Dit zijn maar een paar basisvoorbeelden, want er is nog véél meer mogelijk met Analytics.  Lees meer “Data driven design”

Geraakt

Mijlpaal: 10.000e bezoeker is woensdag 24 oktober met bloemen verwelkomd in het bezoekerscentrum van Eernewoude.

Het is 5 september 1942 2.30 uur als Avro Lancaster R5682, onderweg naar Bremen, door Duits afweergeschut boven de waddeneilanden wordt ‘Geraakt’. Doordat beide motoren aan stuurboord worden geraakt maakt het vliegtuig een zwaai naar rechts en stort neer in de Alde Feanen.

75 Jaar later wordt Nynke Rixt Jukema gevraagd om de Lancaster en haar bemanning te eren middels een monument en expositie. De ‘zwaluwhaven’ met 251 gaten, waarvan er 12 zijn gedicht met schroot van het vliegtuig, die Nynke Rixt heeft ontworpen staat symbool voor de 251 bommenwerpers die deze nacht vanuit Engeland naar Bremen vlogen en waarvan er 12 nooit terugkeerden. Lees meer “Geraakt”

Naam en huisstijl vervoerder Noordoost Fryslân

Soms komen er opdrachten voorbij waarbij je vanaf het allereerste begin mag aansluiten. Opdrachten waarvan zelfs de naam nog bedacht mag worden. Dat zorgt voor een extra uitdaging, want naast een huisstijl is ook de naam van een organisatie van doorslaggevend belang. De Staat mocht deze uitdaging aangaan voor een nieuw vervoerssysteem in acht gemeenten in Noordoost-Fryslân. Lees meer “Naam en huisstijl vervoerder Noordoost Fryslân”